گزارش محرمانه دیوان محاسبات از تفریغ بودجه

اقتصاد > اقتصاد کلان  - گزارشی با مهر محرمانه در کازیو نمایندگان قرار گرفت که ارسال کننده​اش دیوان محاسبات بود.

به گزارش خبرآنلاین، این گزارش محرمانه مربوط به تفریق بودجه سال 89 است که پیش از ارائه لایحه بودجه 90 در اختیار نمایندگان قرار گرفته است. اگرچه بر اساس آیین​نامه داخلی مجلس، گزارشات دیوان محاسبات باید انتشار عمومی بیابد، اما این گزارش با مهر محرمانه به مجلس آمد تا نمایندگان از انتشار آن، ممنوع شوند.

 داریوش قنبری در تذکری در صحن علنی مجلس به این موضوع اشاره کرد و گفت: گزارش دیوان محاسبات از تفریغ بودجه به مجلس ارائه نشده و فقط یک گزارش محرمانه مختصر به نمایندگان ارائه شده که اگرچه باید به همه مردم ارائه شود، ولی حتی به نمایندگان هم محرمانه ارائه شده است!

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به وی با بیان اینکه گزارش تفریغ بودجه پس از بررسی نهایی در کمیسیون برنامه در صحن علنی خوانده خواهد شد، گفت: این یک مسیر قانونی است و محرمانه بودن از همین باب است.

تذکر دیگر این نماینده اصلاح طلب به دستور رئیس مجلس برای بررسی سریعتر لایحه بودجه 90 در زمانی کمتر آنچه که در آیین نامه داخلی مجلس آمده است، مربوط بود که طی آن گفت: بهانه دولت مبنی بر اینکه قانون برنامه پنجم دیر در مجلس به تصویب رسیده است، پذیرفتنی نیست. چون بازپس​گیری لایحه برنامه از سوی دولت منجر به تاخیر در تصویب آن شد.

وی دولت را متهم به بی​توجهی به قانون و جایگاه مجلس کرد و با بیان اینکه قانون برای سرگرمی نوشته نمی​شود، بالاترین مصلحت را توجه به قانون به قانون خواند و گفت: متاسفانه دولت حتی گزارشی از عملکرد قانون برنامه چهارم هم به مجلس ارائه ندادند. دولت حتی برای رفع تکلیف هم شده، ظاهر قانون را اجرا نمی​کند.

قنبری تاخیر در ارائه لایحه برنامه پنجم، تاخیر در ارائه لوایح بودجه سنواتی و عدم اجرای برخی قوانین مصوب مجلس را مصداق قانون گریزی​های دولت خواند.

/
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا